Privacyverklaring

Goossens Belastingadviseurs B.V.
Vogelaar 3 — 4617 LG Bergen op Zoom
KvK-nummer: 77684419

1. Inleiding

Deze privacyverklaring is van toepassing op alle diensten van Goossens Belastingadviseurs B.V. (hierna: “Goossens”, “wij”, “ons”). Wij hechten groot belang aan een zorgvuldige en vertrouwelijke verwerking van persoonsgegevens. Dit doen wij in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Uitvoeringswet AVG (UAVG) en overige relevante wet- en regelgeving.

Deze verklaring legt uit welke persoonsgegevens wij verwerken, voor welke doeleinden wij dat doen, op welke grondslagen, hoe wij deze beschermen en welke rechten u heeft.

2. Verwerkingsverantwoordelijke

Goossens Belastingadviseurs B.V.
Vogelaar 3
4617 LG Bergen op Zoom
E-mail: info@kantoorgoossens.nl
Telefoon: 0164-247672

Wij zijn de verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens.

3. Welke persoonsgegevens verwerken wij?

Wij kunnen onder andere de volgende persoonsgegevens verwerken, afhankelijk van onze relatie met u:

Algemene gegevens

  • naam, adres, woonplaats (NAW-gegevens)
  • e-mailadres, telefoonnummer
  • geboortedatum, BSN (indien noodzakelijk voor de dienstverlening)
  • bedrijfsgegevens (zoals handelsnaam, KvK-nummer)

Financiële/Fiscale gegevens

  • inkomens- en vermogensgegevens
  • gegevens met betrekking tot fiscale verplichtingen en aangiften
  • gegevens die noodzakelijk zijn voor advies- en rapportagedoeleinden

Website- en communicatiegegevens

  • IP-adres, browserinformatie, gebruiksdata (indien technisch noodzakelijk)
  • inhoud van communicatie met ons (e-mail, telefoonnotities)

4. Verwerking met behulp van AI-technologie

Wij maken uitsluitend gebruik van AI-systemen als hulpmiddel ter ondersteuning van werkzaamheden, zoals:

  • tekstcontrole en adviesondersteuning
  • structureren van informatie
  • administratieve processen

Belangrijke waarborgen

  • AI wordt niet gebruikt voor automatische besluitvorming die juridische of vergelijkbare gevolgen heeft.
  • Wij delen geen volledige of direct identificeerbare persoonsgegevens met externe AI-systemen.
  • Indien AI van externe leveranciers wordt gebruikt, gebeurt dit uitsluitend geanonimiseerd of gepseudonimiseerd (bijv. door weglaten of vervangen van namen/identificatiegegevens).
  • Wij beoordelen leveranciers op beveiliging en gegevensbescherming.

5. Doeleinden van gegevensverwerking

Wij verwerken uw persoonsgegevens uitsluitend voor de volgende doeleinden:

  • het uitvoeren van fiscale en administratieve dienstverlening;
  • het verstrekken van belastingadvies en vertegenwoordiging bij belastingautoriteiten;
  • voldoen aan wettelijke (fiscale) verplichtingen;
  • onderhouden van klantcontact en relatiebeheer;
  • verbeteren van onze dienstverlening en bedrijfsprocessen;
  • interne administratie- en kwaliteitsdoeleinden.

6. Rechtsgrondslag van verwerking

Uw persoonsgegevens worden verwerkt op basis van:

  • uitvoering van een overeenkomst;
  • wettelijke verplichting, waaronder fiscale administratie- en bewaarplicht;
  • gerechtvaardigd belang, zoals verbetering van onze dienstverlening of beveiliging;
  • indien vereist: uw toestemming.

Wanneer toestemming de grondslag is, kunt u deze te allen tijde intrekken zonder dat dit gevolgen heeft voor eerder verwerkte gegevens.

7. Delen met derden

Wij delen uw persoonsgegevens alleen wanneer dat:

  • noodzakelijk is voor onze dienstverlening;
  • voortvloeit uit wettelijke verplichtingen;
  • plaatsvindt met uw uitdrukkelijke toestemming;
  • gebeurt met partijen die als verwerker voor ons optreden (zoals softwareleveranciers of IT-dienstverleners), waarmee wij verwerkersovereenkomsten sluiten.

Wij verkopen of verhuren geen persoonsgegevens aan derden.

8. Beveiliging en bewaartermijnen

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of ongeoorloofde toegang, waaronder:

  • beveiligde servers en versleutelde opslag;
  • toegangsbeperkingen en geheimhoudingsplicht;
  • pseudonimisering waar mogelijk.

Bewaartermijnen

Persoonsgegevens worden bewaard:

  • minimaal 7 jaar, voor zover dat wettelijk verplicht is op grond van fiscale bewaarplicht;
  • niet langer dan noodzakelijk voor dienstverlening of wettelijke verplichtingen;
  • langer alleen met uw toestemming of indien gerechtvaardigd belang dat vereist.

9. Uw rechten

U heeft de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:

  • recht op inzage;
  • recht op rectificatie of aanvulling;
  • recht op verwijdering (“recht op vergetelheid”), voor zover mogelijk binnen wettelijke plichten;
  • recht op beperking van verwerking;
  • recht op dataportabiliteit (overdracht);
  • recht om bezwaar te maken tegen verwerking;
  • recht om toestemming in te trekken indien toestemming grondslag is.

U kunt uw verzoek richten aan: info@kantoorgoossens.nl

10. Wijzigingen privacyverklaring

Wij kunnen deze privacyverklaring wijzigen wanneer dat nodig is (bijvoorbeeld bij wetswijzigingen of veranderingen in onze dienstverlening). De meest actuele versie is altijd beschikbaar op onze website. Wijzigingen treden in werking na publicatie.

Privacyverklaring

Dit is de Privacyverklaring van Goossens Belastingadviseurs (hierna te noemen “Goossens Belastingadviseurs”, “WIJ”, “ONS” of “ONZE”), een onderneming met adres Boerenverdriet 20, te Bergen op Zoom. Goossens Belastingadviseurs is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 77684419. Deze Privacyverklaring legt uit hoe wij gegevens verzamelen, gebruiken, delen en beschermen in relatie tot onze dienstverlening. Wij verzamelen deze gegevens wanneer u gebruikt maakt van onze diensten. Wij verwerken persoonsgegevens op een manier die in overeenstemming is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (de “AVG”), de op de AVG gebaseerde uitvoeringswetgeving en de andere op dit moment geldende privacywetgeving.

Onze Privacyverklaring is van toepassing op iedereen die gebruik maakt van onze diensten. Door gebruik te maken van onze diensten, begrijpt u en gaat u akkoord met het verzamelen en gebruiken van informatie in overeenstemming met dit privacy beleid.

Wat voor gegevens verzamelen wij?

  • Wij verzamelen persoonsgegevens die u ons verstrekt. Hierbij kunt u denken aan de volgende gegevens:
  1. E-mailadres
  2. Naam
  3. Woonplaats, IP-adres, Bedrijfsnaam
  • Wij verzamelen gegevens die via onze websites verzameld worden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring voor onze website.

 

Doeleinden verwerking gegevens Door het gebruik van onze diensten laat u bepaalde gegevens bij ons achter, bijvoorbeeld door het aanmaken van een account. Het kan dan gaan om gegevens zoals naam, e-mailadres, telefoonnummer en betaalgegevens. Goossens Belastingadviseurs verzamelt en verwerkt deze gegevens om onze diensten toegankelijk te maken. Wij verzamelen tevens informatie over uw computer (zoals IP-adres en browsertype), zodat wij onze diensten kunnen verbeteren. De persoonsgegevens worden niet aan derden verstrekt, tenzij Goossens Belastingadviseurs daartoe op grond van de wet of regelgeving verplicht is.

Alle informatie die wij verzamelen gebruiken wij om: voor productontwikkeling en het verkrijgen van informatie voor optimalisering van onze dienstverlening

 

Hoe wordt deze informatie gedeeld? Wij zullen uw (persoons)gegevens niet verhuren of verkopen aan derden, tenzij u daarvoor toestemming geeft of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Wettelijk verzoek en voorkoming schade Op grond van een wettelijk verzoek zijn wij gerechtigd om toegang te krijgen tot uw informatie en dit te bewaren en/of te delen in antwoord op een wettelijk verzoek (zoals een huiszoekingsbevel, gerechtelijk bevel of een dagvaarding). Wij zijn ook gerechtigd om uw informatie te bewaren en/of te delen wanneer wij geloven dat dit noodzakelijk is voor het opsporen, voorkomen en aankaarten van fraude of andere illegale activiteiten en om ons, u en anderen te beschermen. Informatie die wij ontvangen over u kan worden geopend, bewerkt en bewaard voor een langere periode wanneer dit noodzakelijk is vanwege een juridisch verzoek of verplichting, een onderzoek met betrekking tot onze voorwaarden, beleid of om anderszins schade te voorkomen.   Beveiliging en veiligheid Goossens Belastingadviseurs heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw gegevens te beveiligen tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking.   Bewaartermijn In overeenstemming met de AVG en de overige relevante wetgeving, bewaart Goossens Belastingadviseurs persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de verwezenlijking van de doeleinden waarvoor zij verzameld of verwerkt worden. Indien u meer informatie wil over hoe lang uw specifieke persoonsgegevens bewaard blijven, kunt u contact opnemen met hallo@kantoorgoossens.nl.

 

Recht op inzage, correcties, recht op bezwaar en recht op dataportabiliteit Wanneer u inzage wilt in uw persoonsgegevens, uw gegevens wilt wijzigingen of verwijderen of als u uw persoonsgegevens geheel of gedeeltelijk wilt laten overdragen aan u of aan een derde, kunt u contact opnemen met Goossens Belastingadviseurs door een e-mail te sturen naar hallo@kantoorgoossens.nl of een brief sturen aan:

Goossens Belastingadviseurs Business Center De Roembrandt Boerenverdriet 20 4613 AK, Bergen op Zoom

Indien u bezwaar heeft op de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan, kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Wijzigingen Goossens Belastingadviseurs kan van tijd tot tijd deze privacyverklaring aanpassen of updaten. U wordt daarom geadviseerd om deze privacyverklaring regelmatig te raadplegen. Aanpassingen van deze privacyverklaring treden in werking op het moment dat deze zijn gepubliceerd op onze website.

 

Contact Wanneer u vragen heeft over deze privacyverklaring, kunt u contact opnemen met Goossens Belastingadviseurs door een e-mail te sturen naar hallo@kantoorgoossens.nl.